Според Лей, неприемането на Vista и внезапната популярност на XP напълно се вместват в обикновената статистика. Навремето като нов продукт XP се продаваше даже с по-малък успех, отколкото Vista. По данни на AssetMetrix, през септември 2003 г., 23 месеца след появата на XP, само 6,6% от корпоративните потребители в САЩ и Канада са си я инсталирали в своите компютри. Докато според Forrester Research, още 19 месеца след дебюта на Vista през ноември 2006, 8,8% корпоративни компютри по цял свят работеха с тази операционна система. Съгласно прогнози на анализатори от Gartner, Vista ще бъде инсталирана на 28% от персоналните компютри, докато делът на XP през 2003 г. е бил 22%, което показва по-бързо нарастване на популярността на Vista.
Проникването на XP ставаше по-бавно, отколкото потребителите сега си спомнят. Първите отзиви за XP много напомнят за това, което сега се говори за Vista. Например, запитване сред IТ мениджъри през есента на 2001 г. показва, че 53% от тях не планират да преминат на новата операционна система и само 4 от 25 индивидуални потребители малко по-късно си инсталираха XP на своите компютри.
При появата на XP на пазара, мнозина я сметнаха за голям, тромав и ресурсоемък продукт. През март 2005 г., по данни на AssetMetrix, Windows 2000 е инсталирана на почти 50% от корпоративните компютри в САЩ и Канада.
Анализатори от Gartner прогнозират, че Vista ще бъде инсталирана на 49% от персоналните компютри по цял свят до края на 2009 г. Към това време пазарният дял на XP ще е 44%.
Източвик: pcworld.bg
Няма коментари:
Публикуване на коментар